Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In dit boek willen Child Focus en Leefsleutels het thema 'seksueel misbruik' bespreekbaar maken en de leerkracht uit het basisonderwijs handvatten aanreiken om met specifieke problemen om te gaan. Wat kan je doen als je een vermoeden hebt? Wat als een kind je in vertrouwen over misbruik vertelt? Wanneer moet je doorverwijzen? Onder de noemer 'preventie' ontwikkelden de auteurs van genoemde organisaties speelse activiteiten. Armadillo, een vrolijk gordeldier, wil alle kinderen bijstaan in de ontwikkeling van een aantal sociale vaardigheden. De nadruk ligt niet op het leren neen zeggen. Want meestal heeft een slachtoffer van misbruik hier maar weinig of niets aan. Zijn of haar "neen" wordt niet gehoord of wordt verdrongen door mooie beloftes. Het is belangrijk dat kinderen leren hun gevoelens, hun angst, hun verdriet niet voor zichzelf te houden. Ze moeten leren dat een geheim dat niet goed voelt niet in hun kleine hoofdje moet blijven zitten. Ze mogen hun gevoelens tonen, ze mogen hun verhaal vertellen.
pedofilie --- Age group sociology --- Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- kindermishandeling --- seksueel misbruik --- #PBIB:+105.91 --- #KVHB:Seksueel misbruik. Zie ook: Geweld --- 323.4 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Seksuele kindermishandeling (seksueel misbruik) --- Agogische vaardigheden --- Basisonderwijs --- Kinderbescherming --- Preventie --- Seksueel misbruik --- Seksuele kindermishandeling --- Sociale opvoeding --- Kindermishandeling --- Seksueel geweld; kinderen --- S2006229.JPG --- assertiviteitstraining --- basisonderwijs --- kindermishandeling, seksuele --- seksuele misdrijven --- slachtofferhulp --- sociale vaardigheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Jeugdbescherming --- 361.13 --- 371.1 --- 343.62 --- 343.6 --- 343.9 --- 007
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|